مراحل ایمپلنت دندانی (Implant Steps) چندتا است و چقدر طول می‌کشد؟ مراحل ایمپلنت دندان چگونه است؟ اگر باید ایمپلنت دندان انجام دهید، ضروری است که پاسخ این سئوالات را بدانید!

از دست دادن دندان یکی از مسائلی است که علاوه بر ایجاد مشکل در جویدن و خوردن، در زیبایی چهره انسان و لبخند او نیز اثرگذار است. حال اگر دندان ازدست‌رفته از دندان‌های جلوی فک مانند دندان پیشین و نیش باشد، تاثیر بیشتری در چهره فرد می‌گذارد و می‌تواند اعتمادبه‌نفس را هم کاهش دهد. تا چند سال پیش روش جایگزین برای این دندان‌ها، پروتز دندان متحرک بود. با جایگزین شدن ایمپلنت به جای دندان مصنوعی، دنیای تازه‌ای به روی افرادی باز شد که دوست داشتند دندانشان کاملا طبیعی به نظر بیاید. البته مراحل ایمپلنت دندان نسبت به گذاشتن دندان مصنوعی پیچیده‌تر است. برای اطلاع از ایمپلنت دندان به سایت درسا مراجعه کنید.

کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش‌های پروتز دندان و درواقع روش پروتز دندان ثابت است. بهترین ویژگی ایمپلنت دندان شباهت داشتن آن به دندان طبیعی است. مراحل ایمپلنت دندان با توجه به شرایط فک بیمار انجام می‌شود و می‌تواند کمی متفاوت باشد. ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان قبلی یا در آوردن ریشه آن و کارگذاشتن پایه‌ای از جنس تیتانیوم در فک بیمار آغاز می‌شود. درواقع این پایه تیتانیومی جای ریشه دندان را می‌گیرد.

در ادامه مراحل ایمپلنت دندانی باید گفت که، پس از آن نوبت تاج دندان است که بر روی پایه پیچ شود. پس از پیچ شدن تاج دندان به پایه تیتانیومی، مراحل ایمپلنت دندان پایان می‌پذیرد. البته ایمپلنت دندان می‌تواند یک‌پارچه هم باشد و پایه و تاج دندان به هم وصل باشند. طبیعی است هر بیمار در آغاز روند درمان خود، از چگونگی مراحل ایمپلنت دندان توسط پزشک خود باخبر می‌شود.

ایمپلنت چگونه انجام می‌شود؟
ایمپلنت دندان یا کاشت دندان روشی برای جایگزینی دندان از‌دست‌داده با دندانی پروتز شده است. این دندان ایمپلنت در داخل لثه جای می‌گیرد و همانند دندان طبیعی به نظر می‌آید. پروتز دندان به شیوه ایمپلنت بر این پایه استوار است که دندان مصنوعی به‌گونه‌ای در فک بالا یا پائین کار گذاشته شود که از نظر ظاهری تفاوتی با دندان واقعی نداشته باشد. در مراحل ایمپلنت دندان پروتز دندان که به قسمت تاج دندان گفته می‌شود به همراه پایه آن در درون فک بیمار کاشته می‌شود. نتیجه کار، دندانی است که در جای خود ثابت است و شبیه یک دندان واقعی به نظر می‌آید.